onsdag 7. januar 2009

Selskapsresan



Mange vil nok kanskje se på coveret til denne filmen og tro at den umulig er moderne nok til å være morsom, noe jeg skal innrømme at jeg selv tenkte! Da jeg først ble presentert for denne filmen var jeg meget skeptisk til innholdet, og tvilte sterkt på at jeg ville ta glede av den, noe jeg ga uttrykk for også! Vi var flere venner som hadde planlagt en filmkveld, men jeg var spent på om vi klarte å finne en film som vi alle var interessert i, ettersom det var ganske store forskjeller innen filmsmaken til hver enkelt. Derimot klarte altså en å presentere denne. Selskapsreisen! Det var flere av oss som lo, men vi bestemte oss da for å se den.

En time og 40 minutter senere var vi alle i godt humør. Skjelden har jeg sett en så frisk og artig film! Fra 1981. Jaja, sier jeg. For man skulle kanskje tro at humoren er blitt så gammel at det ikke er morro lenger, men der tar du feil, akkurat slik jeg gjorde! Fordomsfulle menneske!
Men for å overbevise deg må jeg kanskje fortelle litt hva den handler om? Jeg kan si så mye som at en svenske og en nordmann møtes på tur til syden og tilbringer ferien sammen. De opplever en hel del som jeg ikke skal røpe, i frykt får å ødelegge filmen. Men det viktigeste du trenger å vite er, om ikke en garanti, så i allefall anbefaling. Se den! Jeg tror ikke du vil angre! Trykk her hvis du lurer på om den er på hylla.

Kari


Ingen kommentarer: